2016. április 7., csütörtök

Életmesék - életmódváltás


"Mese volt, igaz volt." - nagyon szeretem ezt a mesezáró formulát. Igaz mesék 3 nőről és egy férfiról az életmódváltás témában. Egyikük sem celeb vagy híresség, de megcsinálták. Szerintem nagyon motiváló. Itt a tavasz, a legideálisabb időpont a változások elkezdéséhez: nekem még van 5kg ledolgozandóm, és ezekkel a kilókkal együtt az édességfüggőséget is ki akarom pucolni az életemből. Ma négy történetet osztok meg a noklapja.hu-ról, de hamarosan jönnek a témába vágó mesék is: mert "Ha az ember hisz a mesékben, akkor előbb-utóbb úgy alakul az élete." (Lajkó Félix hegedűművésztől hallottam ezt tegnap, és muszáj volt lejegyeznem!)
http://noklapja.nlcafe.hu/noklapja/nagy-eletmodvaltas-2015/2015/11/11/akik-a-legtobbet-nyertek/

Itt a blogban dokumentálom a saját életmódváltó történetem is: egyfelől magamat motiválom, és azt remélem, másokat is inspirálok. Pontosabban: inspirálnak a mesék, amelyek folyton a változtatás, a jobbítás felé tolnak mindannyiunkat!
Nekem a jóga régi álmom. Jelen is volt már gimis korom óta az életemben, de mindig csak rövidebb szakaszokra, egy-egy tanfolyam erejéig, vagy néhány hetes otthoni könyvből gyakorlásra futotta a kitartásomból. Stúdióba menni mindig élmény volt, de valahogy az időbeosztásomba nem tudtam bepréselni állandó programnak. Lassan egy hónapja előfizettem egy online jógás oldalra, ahol rengeteg (tematikus, különböző szintű, stílusú) videó van fenn, azóta ezekkel a videókkal gyakorolok. Mivel bármikor rákattinthatok, így belefér a napomba. Van, hogy korán reggel, van, hogy késő este jógázom, de olyan napok is vannak, amikor napközben a kislányommal együtt. Nagyon élvezem, és a tematikus (pl. változást mentálisan is segítő) gyakorlás abban is megerősít, hogy távol tartsam magam a csokis keksztől. 5 kg ugyan nem tűnik nagy dolognak, de számomra egy olyan életmód az ideális, amelyben szabadnak érzem magam a rossz szokásaimtól: távol tudok maradni az édességektől, nem azért iszom kávét, mert megszoktam, és rabja vagyok a szokásnak, hanem, ha épp különleges kávét ihatok, akkor érzem az alkalom egyedi voltát. Hogy is fogalmazzam?
Rossz szokásoktól mentes tiszta életmódra vágyom, amelyben a szellemi erők, a lelki tényezők tudnak afelé irányítani, hogy szabadnak érezzem magam. Persze, sok szempontból szabadnak érzem magam, de egy kis (habár fontos) szelet hiányzik. Ahogyan gondolkodom, azt akarom látni a tükörben is. Magamnak megfelelni. És a vonzás törvénye úgy látom segít: a kávéfőzőm elromlott, így megtörik a kávé-édesség napkezdő rutinom:-) Ezek a rutinok olyanok, mint a mesebeli szamárbőr - azt hisszük, mindenképp hozzánk tartoznak, aztán, ha sikerül levetni őket, nem is értjük, hogy lehettünk úgy összenőve velük. Érdemes összeírni/kigondolni, mely rutin(ok) akadályozóak, amelyek már nem szolgálnak minket, csak energiát visznek el! Én most itt tartok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése